Pages

Saturday 2 December 2017

KURUS & MUDA BUKAN JAMINAN SENTIASA SIHAT !!

KURUS  & MUDA BUKAN JAMINAN SENTIASA SIHAT !!

.

Setuju ka setuju?





 .

Kak tih nak share sikit ni atas dasar pengalaman sendiri..Pada Februari 2015, 1st time Kak tih ngan Bang tih ada kesedaran nak check kolestrol..Yela, rasa macam muda² ni mesti xda masalah kot..Selalu masalah kolestrol ni sinonim dengan orang tua² ja..

.

Lagipun sejak mengandungkan anakanda Muhammad (hujung 2011), Kak tih dah start slim dah (berat purata 39 - 45 kg) compare dengan zaman bujang memang boolat ( purata 50 - 55kg)..So, confident la kolestrol xtinggi aih..Bukan makan nasi lemak hari² pun (time ni belum jumpa nasi lemak sedap kt Sarawak😁)

.

Umur lebih tua, berat badan berlebihan, pemakanan tinggi kolestrol kan sinonim dengan potensi kolestrol tinggi..Jadi ramai yang muda² mcm Kak tih sangka badan kurus slim jaminan kolestrol pun comey..But its not true guys ❎❎❎

.

Buktinya Kak tih sendiri la..terkejut beruk wei bila tengok result total kolestrol Kak Tih " 5.1" 😱😱😱 Border line 5.2 kot...Ishk³..Ngerinya..Dah la selalu kita dengaq orang muda² xdak penyakit mati mengejut kan, time bersukan pun ada, nauzubillah😭




.

So, apa perlu kita buat untuk elakkan bom senyap ni?

.
Langkah 1️⃣ : Buat pemeriksaan kesihatan berkala (Feb 2015 ni Kak tih check kolestrol kt farmasi, kena bayaq sikit)..Nak jimat, ambik peluang time ada event² yang offer pemeriksaan kesihatan percuma!

.

Langkah 2️⃣ : Amalkan pemakanan seimbang, limitkan pengambilan makanan berkolestrol tinggi dan lebihkan pengambilan makanan yang bantu turunkan kolestrol dalam darah.

.

Langkah 3️⃣ : Amalkan gaya hidup sihat termasuk exercise secara berkala..20minit sehari jalan² sambil menyapu kt halaman luaq rumah ka contohnya..Mulakan dengan yang simple² ikut kemampuan kita.

.

Langkah 4️⃣ : Amalkan makanan tambahan seperti #fitosterol yang bantu pencegahan kolestrol dari makanan setiap hari dan #minyakikan berkualiti yang membantu penurunan kolestrol jahat berlebihan dalam salur darah.

.


الصحة تاج فوق رؤوس الأصحاء لا يراه إلا المرضى

Kesihatan adalah satu mahkota yang berada di atas kepala orang yang sihat. Ia tidak nampak (nikmatnya) melainkan oleh orang- orang yang sakit.

.

Jadi, marilah sama² kita cakna dengan nikmat kesihatan kita sebab kesihatan ni pun satu amanah yang wajib kita pelihara dan syukuri..Cegah lebih baik dari merawat giteww 💛💚💛💚

.

#Kaktihshare
#kisahkolestrol
#EmpayarMaa
#Shakleekajang




Contact: 019-3643376 (whatsApp)
Fb: Norjanah Ramli
Ig: vitamin_sihat_untuk_semua
Pages: Vitaminsupplemen
Email: norjanahramli@gmail.com
Shaklee Independent Distributor : 1141330


No comments:

Post a Comment