Pages

Wednesday 19 December 2018

ANTIOXIDANT DALAM VIVIX & YOUTH

Baby Aisyah acah² model Vivix🤗




Orang selalu cakap radikal bebas (free radical) ini benda bahaya. Tetapi sebenarnya bukan semua free radical itu tak bagus.






Salah satu fungsi free radical ini adalah untuk sistem pertahanan badan. Sel imun kita akan keluarkan free radical untuk bunuh bakteria yang masuk ke badan kita. Jadi, kita terlindung dari penyakit bawaan bakteria itu.





Tapi, free radical yang berlebihan (dari proses semula jadi badan, stress, pencemaran, pemakanan, rokok dsb) akan merosakkan badan. Mutasi DNA boleh berlaku dan akibatnya, banyaklah penyakit yang terhasil. Kanser, penyakit jantung, diabetes dan banyak lagi yang lain, mempunyai kaitan yang rapat dengan radikal bebas ini.




Good thing is, Allah jadikan penawar untuk semua penyakit. Untuk lawan free radical, ada antioksida. Antioksida akan lawan semua free radikal berbahaya tersebut dan menghalang proses pengoksidaan badan (oxidation). 

Oxidation inilah yang menyebabkan badan kita cepat letih, cepat tua dan makin tak bermaya. That is why it is important for us to take antioxidant in our nutrition.

Natural antioxidant would be Beta Carotene, Lutein, vitamin A, C dan E. Jadi pastikan anda ambil jenis makanan yang mempunyai vitamin vitamin ini. Nak senarai panjang. Nanti boleh cari ya.

Kalau dalam Shaklee, antioxidant yang paling power adalah VIVIX. Sebab tu Vivix jadi produk no 1 paling laris. Sebab ramai orang yang dah dapat tingkatkan kesihatan mereka lepas cuba.

Dan yang lagi best, antioxidant yang diguna dalam Vivix tu saintis Shaklee gunakan juga dalam produk Youth.

So you can feel and look younger longer!

Oh dua dua pun tengah promosi sekarang. Grab yours now untuk sihat dan muda!

#aisyahkongsi
#teamBijakSihat

➡️ Aisyah Mohd Safien⬅️

.

Inilah antara faktor Vivix dan Youth sangat digilai ramai walaupun harganya premium !




Sekarang adalah perfect time untuk anda dapatkan mereka berdua due to #PromosiGemparShaklee yang menawarkan diskaun 10% which is lebih murah dari harga ahli, bahkan automatik akan melayakkan anda #JoinFreeShaklee 💛





Jimat ka jimat giler?

http://NorjanahRamli.wasap.my

.

#JomShaklee

No comments:

Post a Comment